Sytuacja wyjściowa
Firma logistyczna, w obliczu rosnących kosztów utrzymania infrastruktury IT, stanęła przed koniecznością optymalizacji systemów, w szczególności obsługi poczty e-mail oraz współdzielenia danych. Celem projektu realizowanego przez ESVS była migracja poczty do chmury oraz stworzenie podstaw współdzielonej pracy na plikach, co miało zwiększyć efektywność organizacji, zredukować koszty IT oraz uprościć lokalną infrastrukturę.
Kick Off: 08.2024
Nazwa Firmy: POLTRAILERS Centrum Naczep
Branża: Logistyczna
Usługi: Helpdesk as a Service, Droga do Chmury
Rozwiązanie
Projekt rozpoczął się od analizy istniejących systemów i zasobów IT, z naciskiem na możliwości optymalizacji kosztów licencji, hostingów i infrastruktury (w tym poczty e-mail). Kluczowym etapem była migracja poczty firmowej do chmury, co pozwoliło na zredukowanie kosztów związanych z licencjami i hostingiem oraz usprawnienie współpracy w ramach organizacji.
Wykonawca przeprowadził także wdrożenie wspólnych bibliotek danych do pracy grupowej, z pełnym zarządzaniem uprawnieniami zgodnie ze strukturą organizacyjną firmy. Dodatkowo, dla bezpieczeństwa danych, zaimplementowano cyfrowy sejf danych, umożliwiający backup lokalnie składowanych informacji do chmury, co gwarantuje bezpieczeństwo np. w przypadku ataków ransomeware.
Aby poprawić zdolność lokalnej infrastruktury do pracy z usługami w chmurze, dokonano także przeglądu, zabezpieczenia oraz uporządkowania sieci LAN i WLAN, upraszczając przy okazji lokalną infrastrukturę, zwiększając wydajność oraz niezawodność połączeń sieciowych. Wszystkie działania realizowane były w ramach kompleksowej obsługi informatycznej Helpdesk as a Service.
Technologie
- Microsoft 365 – praca grupowa, centralne repozytorium danych, poczta elektroniczna
- Azure AD – autoryzacja i zarządzanie tożsamością użytkowników oraz składowanie kluczy szyfrujących nośniki danych stacji roboczych.
- BitLocker – szyfrowanie nośników danych.
- Uwierzytelnienie wieloskładnikowe – uwierzytelnianie użytkowników przy pomocy MFA dla wszystkich usług IT.
- Centralny antywirus – centralnie zarządzane oprogramowanie antywirusowe dla całej organizacji.
- Lokalny system centralnego backupu danych – zabezpieczenie kopii zapasowych danych, przetwarzanych w środowisku hybrydowym.
- Cyfrowy bunkier – sejf danych (kopie bezpieczeństwa) przechowywane w poza firmą, przy użyciu bezpiecznego sejfu danych w chmurze.
Rezultat realizacji
Migracja do chmury pozwoliła na znaczną redukcję kosztów IT – firma PCN zrezygnowała z utrzymywania aktualnego wsparcia dla wieczystych licencji na oprogramowanie oraz zredukowała do opłaty za rozproszone usługi hostingowe. Dodatkowo uproszczenie infrastruktury IT przełożyło się na bardziej efektywne zarządzanie zasobami oraz zwiększenie niezawodności sieci i usług IT, a wdrożenie centralnego repozytorium plików umożliwiło lepszą kontrolę nad dostępem do dokumentów oraz przyspieszyło wymianę informacji, zwiększając efektywność operacyjną.
Opinia Klienta
Rezultat realizacji projektu jest wyraźnie widoczny, choć sam projekt nie wpływał na żadnym etapie na działanie naszej firmy. Usystematyzowana wymiana informacji oraz cyfrowy sejf danych zapewniają nam poczucie bezpieczeństwa a firmie gwarantują ochronę zasobów w razie awarii lub incydentów bezpieczeństwa.
Transparentna realizacja działań przez ESVS z pewnością ułatwiła nam zrozumienie przebiegu projektu i jego etapów, co przyczyniło się do sukcesu oraz udowodniło wartość płynącą ze współpracy między naszymi firmami.
Zbigniew Grzelka, Prezes Zarządu PCN