WiFi eXpert

Profesjonalne usługi projektowania
oraz pomiary Site Survey biznesowych sieci WLAN

Usługi dla biznesowych sieci WLAN

WiFi eXpert to kompleksowe rozwiązanie, które składa się z 3 kluczowych elementów.
Każdy z nich może być realizowany jako osobna niezależna usługa.

Teoretyczne planowanie sieci WLAN oraz pomiar wstępny

Wdrożenie, modernizacja lub naprawa sieci WLAN

Pomiar Site Survey oraz diagnostyka istniejącej sieci WLAN

eXpert

Pomiar Site Survey
oraz Diagnostyka WLAN

Problemy takie jak niska przepustowość lub zrywanie połączeń, pojawiają się w nawet najlepiej zaprojektowanych środowiskach. Przyczyna leży często nie w ilości, a w rozlokowaniu i konfiguracji urządzeń sieciowych, obecności sieci obcych, zmianie tłumienności otoczenia, itd. Dlatego w przypadku problemów z siecią WLAN, zaleca się wykonanie Pomiaru SiteSurvey w pierwszej kolejności.

Pomiar SiteSurvey WLAN to bezinwazyjne badanie propagacji sygnału radiowego, przeprowadzane w działającym produkcyjnie środowisku WLAN. Pomiar wykonywany jest przy użyciu, dedykowanych narzędzi i urządzeń pomiarowych. Badanie prowadzone jest m.in. pod kątem występowania problemów oraz identyfikacji ich faktycznych przyczyn, co pozwala uniknąć nietrafionych działań i inwestycji w infrastrukturę sieciową.

Jeśli chcesz poznać orientacyjny koszt usługi – skorzystaj z naszego kalkulatora! Kwota końcowa może się nieznacznie różnić od szacunków, ponieważ będzie uzależniona od powierzchni, dla której faktycznie przeprowadzimy pomiar – poznasz ją po zrealizowaniu usługi.

Zastanawiasz się co przygotować pod realizację usługi bądź co zawiera raport pomiarów?

{{ item.name }}
{{ item.value_info }} {{ toFixed(item.value) }} zł
{{summaryLabel}} {{ toFixed(summaryAmount) }} zł

Masz pytania?

Minimalna wartość usługi to {{ minSum }} zł

Najczęściej zadawane pytania

W jaki sposób będzie zrealizowany pomiar WLAN (WiFi)?

Pomiar (SiteSurvey) WLAN jest nieinwazyjną usługą, wykonywaną w miejscu instalacji sieci. Konsultant Techniczny wyposażony w specjalistyczną aparaturę pomiarową przechodzi po wytypowanych wcześniej trasach, tak aby wykonać pomiar na całej zadanej powierzchni.

Jeśli zdecydujesz się na usługę, to na etapie przygotowania realizacji, Konsultant Techniczny poprosi Cię o plany budynku oraz pomówi z Tobą na temat Twojej sieci, jej przeznaczenia, zaobserwowanych problemów, itd. Następnie przenieśmy plany obiektu do specjalistycznej aplikacji, dzięki czemu powstaną mapy, które zasilą obszerny raport z pomiaru. Otrzymasz wiadomość z informacją o uruchomieniu realizacji, zespole projektowym oraz proponowanym harmonogramie realizacji prac. W wyznaczonym terminie Konsultant Techniczny zjawi się u Ciebie i przeprowadzi SiteSurvey, natomiast po kilku dniach roboczych, prześlemy Ci wyczerpujący raport na temat kondycji i stanu Twojej sieci WLAN. Jeśli zdecydowałeś się skorzystać z eksperckiej analizy wyników, otrzymasz propozycję terminu spotkania on-line, podczas którego raport zostanie przez nas zinterpretowany, a także otrzymasz wytyczne i rekomendacje, dzięki którym poznasz istotę występujących problemów i dowiesz się jak je rozwiązać.

Czy pomiar można zrealizować zdalnie?

Pomiar (SiteSurvey) WLAN jest badaniem otoczenia radiowego, dlatego koniczne jest wykonanie pomiaru w miejscu instalacji sieci (w graniach badanej powierzchni lub zadanego pokrycia sygnałem WiFi).

Usługa nie polega na badaniu konfiguracji urządzeń (co można by było wykonać zdalnie), ponieważ jej cel jest inny. Szukamy faktycznego zasięgu sieci, wpływu otoczenia (aranżacji pomieszczeń, ścian, obcych sieci, itp.) na nasze fale radiowe. Wyłapujemy i badamy również inne problemy, jak np., niepożądany wpływ urządzeń AP na siebie w ramach tej samej sieci.

Czy podczas pomiaru sieć będzie działać normalnie?

Tak – sieć będzie działać normalnie. Pomiar jest działaniem nieinwazyjnym i nie ma wpływu na działanie sieci. Nie jest zatem konieczne planowanie okna serwisowego pod realizację usługi – można ją w wykonać w normalnych godzinach pracy.

Czy będzie konieczne połączenie aparatury pomiarowej do badanej sieci?

Możliwe jest wykonanie pomiaru w trybie pasywnym lub aktywnym.

W przypadku pomiaru pasywnego nie ma konieczności podłączania się do badanej sieci WLAN (WiFi), jednak w takim przypadku nie uzyskamy niektórych danych, które umożliwiają dokładniejszą diagnostykę (m.in. pozwolą wyciągnąć wnioski o problemach na tle komunikacyjnym sieci zlokalizowanych nie tylko w sieci WLAN).

Wykonanie pomiaru pasywnego jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy z różnych względów nie wyrażają zgody na podłączenie do sieci WLAN. Wówczas badamy to, co „widać w eterze”.

Dlaczego warto wykonać pomiar aktywny?

W przypadku pomiaru aktywnego Konsultant Techniczny podłącza się aparaturą pomiarową do Twojej sieci WLAN. Pozwala to na precyzyjne zbadanie konkretnej sieci i konkretnej częstotliwości. Ponieważ w trybie aktywnym badamy także czasy transmisji ICMP (w obie strony) oraz wskaźnik utraty pakietów, to w praktyce uzyskujemy nie tylko informacje o „zasięgu sieci”, ale też o jakości połączenia z zadanym hostem lub o jego utracie (mimo iż pozostajemy w zasięgu badanej sieci).

Konsekwencją badania jakości połączenia jest dostęp do danych, które umożliwiają wnioskowanie np. o konkretnych problemach w konfiguracji sieci LAN/ WLAN, zakłóceniach radiowych występujących na określonych częstotliwościach sieci WLAN w danym obszarze, które wpływają na transmisję.

Pomiar aktywny, to najbardziej skuteczna metoda diagnostyki, zwłaszcza w przypadku nieoczywistych i pozornie nielogicznych problemów z siecią. 

Co będzie zawierał raport z pomiarów?

Raport z pomiarów zazwyczaj składa się z kilkudziesięciu stron i przedstawia m. in.:

  • Przebieg tras pomiarowych
  • Lokalizacje interfejsów 2,4 GHz i 5,0 GHz
  • Siłę i zasięg sygnału
  • Stosunek siły sygnału do szumu i zakłóceń
  • Nakładanie się kanałów i interferencje radiowe
  • Liczbę słyszalnych punktów dostępowych
  • Poziom zakłóceń w danej lokalizacji
  • Podstawy kalkulacji faktycznego Data Rate
  • Strefy powiązań klientów z punktami dostępowymi
  • Szczegółowe dane techniczne wykrytych interfejsów
  • Analizę mocy i utylizacji widma w lokalizacji
  • Analiza kondycji radia (w odniesieniu do założeń)
  • Lokalizację i charakterystykę problemów z siecią
  • Estymowaną mapę punktów dostępowych
  • Informacje na temat punktów dostępowych
  • Dostępne szerokości kanałów radiowych na obszarze
  • Szybkość transmisji danych (teoretyczny Data Rate)
  • Diagram Troughput (Diagram przepustowości)
  • Czasy transmisji ICMP w obie strony (pomiar aktywny)
  • Wskaźnik utraty pakietów (pomiar aktywny)

Czy ktoś zinterpretuje dla mnie raport i wyniki pomiaru?

Jeśli zamówiłeś usługę z opcją analizy pomiaru, to wraz z raportem otrzymasz propozycję terminów e-spotkania z Konsultantem Technicznym. Spotkanie w całości poświęcone będzie interpretacji wyników badania, wskazania na problemy i ich powiązania z objawami. Podczas spotkania otrzymasz także rekomendacje konkretnych działań, jakie należy podjąć, aby usprawnić Twoją sieć WiFi.

Kto będzie mógł wdrożyć zalecenia wynikające z pomiaru?

Jeśli zamówiłeś usługę z opcją analizy pomiaru, a po jego wykonaniu otrzymałeś wskazania i rekomendacje zmian, to możesz wdrożyć je samodzielnie. Możesz też zamówić usługę wdrożenia zmian u nas lub w innej firmie zajmującej się profesjonalną realizacją usług informatycznych.

Jakie są terminy realizacji usługi po zamówieniu?

Jeśli zdecydujesz na się na pomiar SiteSurvey WLAN, to w ciągu dwóch dni roboczych skontaktujemy się z Tobą, żeby potwierdzić zamówienie.

W ciągu kolejnych dwóch dni roboczych, po potwierdzeniu zamówienia, skontaktuje się z Tobą Konsultant Techniczny, żeby omówić kolejne etapy realizacji usługi.

Sam pomiar SiteSurvey WLAN zrealizowany zostanie w terminie uzgodnionym z Konsultantem Technicznym.

Co warto przygotować przed zamówieniem i rozmową z Konsultantem Technicznym?

Po zamówieniu, na etapie przygotowania realizacji usługi, skontaktuje się z Tobą Konsultant Techniczny i przeprowadzi wstępny wywiad, żeby przygotować się do wykonania pomiarów.

Konsultant Techniczny poprosi Cię m.in. o:

  • plany budynku/obiektu, w którym będzie przeprowadzane badanie SiteSurvey WLAN,
  • informacje na temat na temat celu badania sieci,
  • informacje na temat charakteru zaobserwowanych problemów,
  • zapewnienie dostępu do wszystkich niezbędnych pomieszczeń na terenie obiektu objętego badaniem,
  • szczególne wymagania i zasady dotyczące zasad poruszania się po obiekcie.

Jak wyliczona zostanie końcowa cena usługi?

Cena usługi zależy od typu pomieszczenia i dotyczy metra kwadratowego obiektu w którym wykonujemy pomiar. Końcowa cena usługi wyliczona zostanie po jej wykonaniu i zależeć będzie od metrażu obiektu, w którym zrealizujemy usługę.

Powierzchnia wynika z planów obiektu. Informacje o metrażu znajdą się w protokole wykonania pomiaru i to na ich podstawie rozliczymy usługę.

Z tego względu cena końcowa może się nieznacznie różnić od wyniku z kalkulatora, zwłaszcza jeśli do kalkulatora zostały wprowadzone przybliżone dane.

Planowanie sieci WLAN

Projektowanie aranżacji pomieszczeń powinno być skorelowane z planowaniem przyszłej sieci bezprzewodowej (rozmieszczenia AP, segmentacji i konfiguracji sieci). Jeśli komunikacja pod systemy informatyczne jest planowana i wdrażana na końcowym etapie inwestycji, może pojawić się w konsekwencji obok istniejących już sieci innych systemów (jak np. automatyka przemysłowa, BMS). Skorelowanie prac koncepcyjnych na odpowiednio wczesnym etapie, umożliwia określenie wzajemnego wpływu tych systemów na siebie oraz optymalne zaplanowanie niezbędnych instalacji.

Dowiedz się więcej o budowie niezawodnej sieci WLAN w zaledwie 4 krokach!

Planowanie sieci komunikacyjnej na wczesnym etapie inwestycji, umożliwia budowę jednej, odpowiednio segmentowanej sieci dla różnych systemów, co pozwala obniżyć koszty instalacji teletechniki, podsystemów dziedzinowych oraz instalacji automatyki przemysłowej, obniżyć przyszłe koszty zarządzania infrastrukturą, ale przede wszystkim pozwala uniknąć zakłóceń i interferencji oraz innych problemów w przyszłości.

Jeśli chcesz poznać orientacyjny koszt usługi – skorzystaj z naszego kalkulatora! Kwota końcowa może się nieznacznie różnić od szacunków, ponieważ będzie uzależniona od powierzchni, dla której faktycznie przeprowadzimy planowanie – poznasz ją po zrealizowaniu usługi.

{{ item.name }}
{{ item.value_info }} {{ toFixed(item.value) }} zł
{{summaryLabel}} {{ toFixed(summaryAmount) }} zł

Masz pytania?

Minimalna wartość usługi to {{ minSum }} zł

Wdrożenie, modernizacja lub naprawa sieci

Zarówno naprawa i optymalizacja sieci WLAN, jak i jej rozbudowa, modernizacja czy wdrożenie całkowicie nowego środowiska radiowego, to złożone projekty informatyczne, w których pod uwagę należy wziąć szereg zmiennych – technicznych oraz biznesowych.

Koncepcja właściwego rozwiązania powstaje w zależności od przypadku, w wyniku:

  • raportu z pomiarów Site Survey (istniejące sieci z problemami),
  • planowania teoretycznego (nowe sieci oraz rozbudowa istniejących sieci),
  • wywiadu technicznego na temat potrzeb i wymagań co do sieci (nowe sieci oraz modernizacja istniejących sieci).

Projekty realizujemy kompleksowo – od koncepcji rozwiązania, przez dostawę i instalację urządzeń, po konfigurację całego systemu.

Chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu koncepcji? Zajrzyj tutaj:


Porozmawiaj z Konsultantem

Skonsultuj bezpłatnie potrzeby i założenia dotyczące sieci WLAN w Twojej organizacji.
Oddzwonimy do Ciebie w ciągu 1 dnia roboczego.

    Potrzebujesz wsparcia na bieżąco?

    Wsparcie techniczne i proaktywne usługi zarządzania środowiskami i organizacją pracy IT.

    Zobacz jak działamy

    Poniżej znajdziesz przykłady usługi WiFi eXpert u innych naszych klientów

    5 grudnia, 2024

    • HaaS
    Dlaczego modele Pay-As-You-Grow i As-a-Service są idealne dla startupów?

    Startup = duża dynamika zmian – to fakt, podobnie jak powszechnie występujące pivot’y w biznesie. Elastyczność i optymalne zarządzanie zasobami są kluczowe dla przetrwania i rozwoju młodych, wschodzących organizacji. Modele Pay-As-You-Grow (PAYG) oraz As-a-Service (XaaS) odpowiadają na te potrzeby,...

    26 listopada, 2024

    • Droga do Chmury
    • HaaS
    Migracja wybranych usług IT do chmury Microsoft 365 w firmie z branży nieruchomości

    PD S.A. stało przed wyzwaniem dostosowania infrastruktury i usług IT, zmieniających się potrzeb organizacji oraz rosnących potrzeb w zakresie współpracy zdalnej i bezpieczeństwa informacji.   ESVS, wyspecjalizowana firma outsourcingowa, w celu modernizacji środowiska informatycznego, wykonała w ramach bieżącej obsługi informatycznej (Helpdesk...

    20 listopada, 2024

    • Droga do Chmury
    • HaaS
    Optymalizacja IT wraz z obniżeniem kosztów utrzymania, poprzez migrację wybranych usług IT do chmury

    Firma logistyczna, w obliczu rosnących kosztów utrzymania infrastruktury IT, stanęła przed koniecznością optymalizacji systemów, w szczególności obsługi poczty e-mail oraz współdzielenia danych. Celem projektu realizowanego przez ESVS była migracja poczty do chmury oraz stworzenie podstaw współdzielonej pracy na plikach,...

    19 listopada, 2024

    • Droga do Chmury
    • HaaS
    Migracja poczty oraz pracy grupowej do chmury Microsoft 365 w Biurze Rachunkowym

    Biuro rachunkowe poszukiwało rozwiązań, które pozwoliłyby obniżyć koszty utrzymania usług IT, uprościć zarządzanie infrastrukturą oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa danych. Celem projektu, zrealizowanego przez ESVS, była migracja kluczowych usług IT do ekosystemu Microsoft 365, wdrożenie pracy grupowej na wersjonowanych plikach...

    19 listopada, 2024

    • Bezpieczeństwo IT
    Jakie mechanizmy zapobiegania phisingowi stosować w firmie?

    Phishing jest popularnym rodzajem cyberataku, wykorzystującym głównie pocztę email jako medium komunikacji z potencjalną ofiarą. Celem atakującego jest wyłudzenie informacji poprzez podszywanie się i stosowanie przeróżnych technik inżynierii społecznej.

    19 listopada, 2024

    • Bezpieczeństwo IT
    Dyski sieciowe NAS w małych organizacjach

    Wiele małych firm wykorzystuje sieciowe magazyny danych (NAS, ang. Network Attached Storage) jako centralne miejsce przechowywania i udostępniania plików. Urządzenia te (SOHO, ang. Small Office/Home Office), popularne w środowiskach domowych, oferują łatwość w konfiguracji i stosunkowo niską cenę. Niestety, w standardowych...

    15 listopada, 2024

    • Bezpieczeństwo IT
    NIS2 – Jakie środki techniczne są wymagane?

    Dyrektywa NIS2 (ang. Network and Information Security Directive 2) to kolejna ważna regulacja Unii Europejskiej, która wprowadza nowe wymagania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Celem tej dyrektywy jest zwiększenie odporności systemów informacyjnych w kluczowych sektorach gospodarki, w tym w sektorze finansowym,...

    30 października, 2024

    • Bezpieczeństwo IT
    Poczta elektroniczna – jak zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom i organizacji?

    Na przestrzeni lat rola poczty e-mail w życiu zawodowym (i prywatnym) znacząco wzrosła. Obecnie jest to narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie codzienną egzystencję. Spotkania i ustalenia firmowe najczęściej kończą się dopiero w momencie, gdy ich podsumowanie trafia na...

    28 października, 2024

    • Bezpieczeństwo IT
    Migracja poczty do Microsoft 365 za pomocą środowiska hybrydowego

    W ostatnich latach coraz więcej firm, decyduje się na migrację swoich systemów pocztowych do chmury. Jednak z różnych powodów nie wszystkie przedsiębiorstwa posiadają techniczne możliwości szybkiego przełączenia na usługę 365. W takich przypadkach, odpowiedzią i rozwiązaniem są często układy...